pharmapartners-integrale-eerstelijnszorg-ict-voor-het-hele-gezin
Case
Case overzicht

Integratie Huisartsentelefonie en Medicom maakt patiëntcontact gemakkelijker

Wanneer de assistenten in de huisartsenpraktijk bellen met patiënten, moeten ze vaak informatie uitwisselen tussen verschillende systemen. Dat is voor gebruikers van telefonieaanbieder Huisartsentelefonie en huisartsinformatiesysteem Medicom sinds kort een stuk eenvoudiger. Dankzij de telefonie-integratie hebben zij altijd snel de juiste patiëntinformatie voor zich bij in- en uitgaande telefoontjes.

Meino Kalwij, initiatiefnemer van Huisartsentelefonie, legt uit waarom de integratie is ontwikkeld. “Wanneer een patiënt belt met de huisartsenpraktijk, moeten assistenten persoonlijke gegevens van de beller uitvragen, de gegevens opzoeken in Medicom en de beller identificeren aan de hand van extra informatie. Het opzoeken van de juiste gegevens kost tijd en een foutje is zo gemaakt, terwijl de werkdruk voor assistenten al zo hoog is.”

Minder onnodige handelingen 

De integratie tussen Huisartsentelefonie en Medicom lost dat probleem op. Kalwij: “Het systeem herkent het telefoonnummer van de beller. Daardoor krijgt de assistent meteen het bijbehorende patiëntdossier voor zich op het scherm. Zo heeft hij of zij dus direct alle relevante informatie voorhanden. Ook kan de assistent of huisarts rechtstreeks uitgaand bellen vanuit een dossier. Zij hoeven telefoonnummers dus niet langer handmatig over te tikken.”

“Het systeem herkent het telefoonnummer van de beller. Daardoor krijgt de assistent meteen het bijbehorende patiëntdossier voor zich op het scherm. Zo heeft hij of zij dus direct alle relevante informatie voorhanden. Ook kan de assistent of huisarts rechtstreeks uitgaand bellen vanuit een dossier. Zij hoeven telefoonnummers dus niet langer handmatig over te tikken.”
Meino Kalwij, initiatiefnemer van Huisartsentelefonie

“De telefonie-integratie is een veilige, hoogwaardige koppeling geworden die heel intuïtief werkt”, vertelt Kalwij. “We voeren bovendien steeds kleine verbeteringen door. Omdat gebruikers honderden acties per dag uitvoeren in de systemen, maken die kleine verbeteringen uiteindelijk een groot verschil. Zo is het bijvoorbeeld binnenkort ook mogelijk om patiënten met één klik op de muis direct vanuit het centrale agenda-overzicht van Medicom te bellen. Dat scheelt weer een handmatige handeling.”

Wilt u ook makkelijker werken, de werkdruk verminderen en de kans op fouten verkleinen met de telefonie-integratie van Huisartsentelefonie en Medicom? Neem dan contact met ons op voor meer informatie of een gratis demonstratie.

Download ""