Consult Voorbereidende Vragenlijsten (CVV)

Meer aandacht voor de patiënt met de module Consult Voorbereidende Vragenlijsten!
De module Consult Voorbereidende Vragenlijsten is dé manier om uw consulten efficiënter te besteden. Voorafgaand aan het consult stuurt u de gewenste vragenlijst digitaal toe aan uw patiënten. Zij vullen de vragenlijst in via MijnGezondheid.net of de app. U kunt de antwoorden direct controleren en opslaan in het protocol. Daarna worden de gegevens verwerkt in het dossier. Zo beginnen u én uw patiënt goed voorbereid aan het consult en heeft u meer tijd voor verdieping en persoonlijke aandacht.

Zorgverleners besteden tijdens consulten veel tijd aan het stellen van standaardvragen aan patiënten. Dat gaat ten koste van tijd voor verdieping en persoonlijke aandacht. Met de module Consult Voorbereidende Vragenlijsten vult de patiënt voorafgaand aan het consult alvast een digitale vragenlijst in via MijnGezondheid.net of de app. De antwoorden verschijnen direct in het protocol.

Meer persoonlijke aandacht

Met de module Consult Voorbereidende Vragenlijsten richt u uw consult efficiënter in én verhoogt u de kwaliteit van uw zorg. Doordat de patiënt de vragenlijst al voorafgaand aan het consult invult, heeft u de antwoorden al voor aanvang van het consult ter beschikking. Daardoor kunt u tijdens het consult meer tijd en aandacht besteden aan de specifieke zorgbehoefte van de patiënt. Daarnaast biedt de module CVV uw patiënt meer regie over zijn of haar zorg en krijgt hij of zij een actievere rol in het gesprek.

Tijdsbesparing

Dankzij de module Consult Voorbereidende Vragenlijsten besparen u en de patiënt ook tijd. U kunt nu van tevoren inschatten of een kwartaalcontrole nodig is. Zo niet, kunt u de afspraak in overleg overslaan. Bovendien kan de patiënt meetwaarden nu veilig digitaal doorgeven. Dat vermindert uw registratielast en scheelt de patiënt een bezoekje aan de praktijk.

  • Tijdsbesparing op uitvraag en registratielast
  • Meer tijd en aandacht voor het échte gesprek met de patiënt
  • De patiënt meer in regie

CVV in de praktijk

Meer cases
Veelgestelde vragen over Consult Voorbereidende Vragenlijsten
Waar worden de digitale vragenlijsten naar toe gestuurd?

Na het selecteren van de gewenste vragenlijst, stuurt u deze vanuit Medicom naar de patiënt via het patiëntenportaal MijnGezondheid.net en/of via de app MedGemak.  Dit betekent dat het belangrijk is dat de patiënt een actief account heeft op MijnGezondheid.net.

Welke vragenlijsten zijn er op dit moment beschikbaar in de module Consult Voorbereidende Vragenlijsten?

De farmaceutische en medische informatie binnen Medicom wordt onwikkelt en onderhouden door expertisecentrum Health Base. Welke vragenlijsten zijn opgenomen in de module Consult Voorbereidende Vragenlijsten vindt u terug op de volgende pagina, onderaan bij ‘Downloads’: https://www.healthbase.nl/voor-klanten/zorgprotocollen-en-cvv/.

Is het mogelijk om zelf een of meerdere vragenlijsten te laten toevoegen?

Voor een individuele praktijk is het niet mogelijk om zelf een of meerdere vragenlijsten toe te voegen. Wel is het mogelijk om eventuele wensen door te voeren op zorggroep niveau. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met Stichting Health Base.

Komt er een koppeling met de agenda?

Daarin zijn we afhankelijk van de planning en ontwikkeling van de vernieuwde Medicom-agenda. De intentie is er wel, alleen kunnen we hier op dit moment nog geen verwachting aan hangen.

Is het mogelijk om vragenlijsten in te plannen?

Ja dit kan! Voor nu kan een herhaling van de vragenlijst eenmalig worden ingesteld. We zijn in verkenning om dit verder uit te breiden.

Vragen?

Heeft u vragen of opmerkingen over de module Consult Voorbereidende Vragenlijsten of wilt u een offerte aanvragen ? Dat kan via onderstaande button!

Stel uw vraag direct!
Download ""