portaal voor online communicatie met uw patiënten
Nieuws overzicht
Deel op:

eHealth is niet meer weg te denken binnen de eerstelijnszorg

“Adoptie onder uw patiënten is de sleutel tot het succes van eHealth binnen uw praktijk. Zonder een succesvol adoptieproces zal u nooit kunnen ervaren wat eHealth voor uw praktijk en patiënten kan betekenen.” Dit is de manier waarop ik, Pim Faber, als eHealth expert binnen PharmaPartners het succes van eHealth zie.

Adoptie

Hoe zorg je ervoor dat patiënten MijnGezondheid.net / de app MedGemak dan ook optimaal gebruiken? Hieronder treft u enkele effectieve adoptietips:

  • Inzet:
    Belangrijk is dat het gehele team binnen de praktijk achter de eHealthoplossing staat. Enthousiasme, motivatie, kennis en inzet moeten de kernwaarden zijn voor elke medewerker binnen de praktijk.
  • Aanmelden doelgroep:
    Zorg ervoor dat veel patiënten binnen uw praktijk aangemeld zijn voor Mijngezondheid.net, dit kunt u doen via een batchactie.
  • Breed aanbod:
    Een deel van de patiënten wil graag online een afspraak plannen, zorg er dan ook voor dat er voldoende tijden open staan.
  • Pijnpunt benadering:
    Benoem de mogelijkheid van online afspraak maken op uw antwoordbandje. Het is belangrijk om de patiënt op het pijnlijkste moment te informeren over de mogelijkheden van online afspraak maken. Namelijk als hij of zij in de wacht staat.
  • Consequente promotieacties:
    Laagdrempelig en consequente promotieacties middels folders, posters,  wachtkamerfilm, adverteren in een regionaal blaadje. Klik hier voor het promotiemateriaal.
  • Integreer eHealth in het werkproces:
    – Bepaal met uw praktijk wat de antwoordtermijn is voor e-Consulten
    – Wie handelt de herhaalmedicatie aanvragen af?
    – Wie en wanneer geeft een dossier vrij aan een patiënt?
    – Wie en wanneer delen we een laboratoriumuitslag?

Om er zeker van te zijn dat u niks vergeet hebben wij een checklist opgesteld. Deze treft u hier voor de huisarts en hier voor de apotheek.

Innovatie

“Veel leveranciers en gebruikers merken hierbij op dat DigiD een drempel kan zijn voor het gebruik, omdat mensen het een ingewikkelde vorm van inloggen vinden.” Bron: Nictiz

Wij spelen hier op in door de introductie van de app MedGemak. Een innovatie waar we als PharmaPartners trots op zijn. Het grote voordeel van onze app MedGemak is dat het portaal nog toegankelijker wordt doordat de patiënt kan inloggen met een zelfgekozen 5 cijferige pincode nadat er eenmalig is ingelogd via MijnGezondheid.net. Hoe het inloggen precies werkt vindt u hier.

Kortom, een mooie stap vooruit in het adoptieproces.

Waar zie ik eHealth over 5 jaar?

Over enkele jaren is eHealth niet meer weg te denken uit de praktijkvoering van huisartsen en/of apotheken. Het zorgt voor meer efficiëntie en toegankelijkheid. Hiernaast ondersteunt het de patiënten om langer zelfredzaam te blijven.

EHealth geeft de patiënten meer regie en verantwoordelijkheid, een ontwikkeling die we in andere sectoren als eerder zagen maar nu ook in de zorg een grote vlucht neemt.

Contact

Wilt u graag in gesprek over MijnGezondheid.net / de app MedGemak binnen uw praktijk of uw Apotheek? Neem dan vooral contact met mij op via pim.faber@pharmapartners.nl of 06 43 00 76 68.

 

Download ""