DMDR_ondertekening_griepprikmailing
Nieuws overzicht
Deel op:

PharmaPartners en DMDR Medical Marketing bundelen krachten voor verbetering griepprik dienstverlening

Dit najaar krijgen ongeveer drie miljoen mensen weer een uitnodigingsbrief van hun huisarts voor de griepprik. Dankzij de onlangs vastgelegde samenwerking tussen PharmaPartners en DMDR Medical Marketing BV verloopt het versturen van de brieven aan patiënten voortaan makkelijker, zorgvuldiger, veiliger, sneller en goedkoper. Hiermee voldoet PharmaPartners aan een van haar vastgestelde klantbehoeften voor 2019.

Om te bepalen wie in aanmerking komt voor een griepprikuitnodiging, gebruiken huisartsen het informatiesysteem Medicom. Om het zorgproces verder te optimaliseren, is in het kader van deze nieuwe dienstverlening, de samenwerking gezocht met DMDR Medical Marketing BV, een zeer betrouwbare partner op het gebied van postale diensten in de medische sector.

Zorgvuldige selectieprocedure

Een van de belangrijkste aspecten bij het versturen van brieven aan patiënten is een zorgvuldige selectieprocedure. In de nieuwe opzet is dit proces sterk vereenvoudigd, wat alleen maar voordelen oplevert. Dubbele gegevens in de resultaten worden automatisch uit het systeem gehaald, zodat er geen extra controle meer nodig is. Dat scheelt de huisarts tijd. “Voordat het eindresultaat naar DMDR Medical Marketing BV gaat, wordt gecontroleerd of patiënten van status zijn veranderd”, zegt Fred Ricken, senior consultant bij PharmaPartners. “Zo voorkom je bijvoorbeeld dat een patiënt die is overleden, nog wel in de selectie staat.” Het systeem regelt ook dat de patiëntendossiers de van toepassing zijnde kenmerken krijgen. Dat geldt niet alleen voor de groep met de ruiter GriepVaccinatie, maar ook voor GriepprikWeigeraars en GriepThuisprikkers. Voordeel voor de huisarts: makkelijk en betrouwbaar.

De uiteindelijke selecties worden vervolgens in de juiste rubrieken klaargezet in de Q-module van PharmaPartners. De gebruiker hoeft dat niet meer zelf te doen. Het proces gaat dus sneller, maar ook nog eens zorgvuldiger. “Via een beveiligde verbinding worden de data uit Medicom rechtstreeks uitgewisseld met DMDR Medical Marketing BV”, vertelt René den Otter, samen met Martin ten Cate en Ruud Boonman eigenaar van DMDR Medical Marketing BV. “Het voordeel voor de huisarts is dat er op die manier geen bestanden met patiëntgegevens achterblijven op de lokale werkplek.”

In het kort: PharmaPartners zorgt ervoor dat de benodigde data tijdig in Medicom worden klaargezet. Vervolgens worden de uitnodigingsbrieven verstuurd door DMDR Medical Marketing BV, zonder dat u er verder nog naar hoeft om te kijken. Snel, makkelijk en betrouwbaar!

Diverse mogelijkheden

Bij het verzenden van de brieven, inclusief veiligheidsnaalden, biedt DMDR Medical Marketing BV diverse mogelijkheden. De brieven worden gepersonaliseerd, geprint op het infographics papier van de SNPG, gevouwen, in een envelop gestopt en deze wordt dichtgeplakt. DMDR Medical Marketing BV zorgt voor het papier, de enveloppen en de aanlevering bij PostNL. Bezorging vindt plaats van dinsdag tot en met zaterdag in de met de huisarts af te spreken bezorgweek. Als partner van PostNL en MEDIQ hanteert DMDR Medical Marketing BV een scherpe prijs vanaf 0,72 exclusief btw per verzonden brief inclusief veiligheidsnaalden. “Tevens wordt er altijd een door de LHV goedgekeurde verwerkersovereenkomst afgesloten en in overeenstemming met de AVG worden alle data na verzending vernietigd”, aldus Den Otter.

Fred Ricken verwacht dat de service in het kader van de griepprikmeting in 2020 nog verder wordt uitgebreid. “Huisartsenpraktijken ontvangen op basis van historische data een voorspelling over het aantal te bestellen vaccinaties. Als extra dienstverlening kunnen praktijken een controle laten uitvoeren op de postcode binnen het adressenbestand en is het mogelijk om patiënten als aanvulling op de uitnodigingsbrief een sms ter herinnering aan de uitnodiging te sturen.”

Samenwerking als speerpunt

Samenwerking is al veertig jaar een belangrijke kracht van PharmaPartners en zal altijd een speerpunt blijven. PharmaPartners voert actief beleid om koppelingen te realiseren met andere zorgverleners in de eerste en tweede lijn. Onze systemen ondersteunen momenteel ruim driehonderd verbindingen met andere partijen.

Meer informatie

Kijk op www.griepprikmailing.nl of download het reserveringsformulier op de website van DMDR Medical Marketing BV hier. Bij interesse nemen PharmaPartners en DMDR Medical Marketing BV uw verzoek verder in behandeling.

Download ""