Nieuws overzicht
Deel op:

Guus de Jong over het nieuwe begin van Customer Support Farmacie

De afdeling Customer Support van PharmaPartners Farmacie is volledig vernieuwd. Van twee losse afdelingen (CS Farmacie Groepen en CS Farmacie) is één nieuw, hecht en goedlopend team gesmeed. Een team dat iedere dag klaarstaat om onze klanten de best mogelijke dienstverlening te bieden. In dit artikel vertelt Guus de Jong, Customer Support Specialist Farmacie, hoe hij de bijzondere én intense transformatie van de afdeling Customer Support Farmacie beleefde.

“De samenvoeging van de Customer Support-afdelingen van Farmacie Groepen en Farmacie was zwaar. En op sommige momenten ook ronduit klote. Maar uiteindelijk bracht het mooie dingen. Voor mezelf en voor de organisatie. Samen hebben we de schouders eronder gezet.

Toen de twee CS-afdelingen samengingen, werkte ik pas een paar maanden als CS-medewerker voor Farmacie Groepen. Ineens belandde ik in een soort chaos. De CS-teams van Farmacie en Farmacie Groepen hadden voorheen niets met elkaar te maken, we hadden ook ieder een eigen ruimte. Ik kende de collega’s van Farmacie nauwelijks.

Van de ene op de andere dag was dat anders. Ineens kwam de workload van twee afdelingen op ons af. Bij Farmacie Groepen leidde dat natuurlijk tot reacties. Er was nogal wat negativiteit. Soms zelfs cynisme. Het was een rocky road. Maar dat trok eigenlijk vrij gauw weg.

In mijn ogen waren er twee belangrijke redenen waarom de negativiteit vrij snel verdween. De eerste is de samenwerking. Die verliep steeds gestroomlijnder. We wisten elkaar steeds beter te vinden en iedereen stond voor elkaar klaar. De lijntjes waren kort, ook door de komst van Kaoutar als teamlead. Het was een heel goede zet om haar als schakel tussen Timur en het team te zetten. Iedereen voelde haar betrokkenheid.

De tweede belangrijke succesfactor was de werving. Er kwamen mensen bij. En het belangrijkste was: dat waren ook allemaal goede mensen, met de juiste mindset. Ze pasten perfect in het team en waren snel ingewerkt.

Persoonlijk kijk ik terug op een stressvolle, maar ook waardevolle periode. Ik heb een bepaalde werkethiek en die kwam goed van pas. ‘Stick to the plan en knallen’, zeg ik wel eens. Die mentaliteit bracht ik over op andere collega’s. Dat is ook gezien en gewaardeerd door Timur en Kaoutar. Ik mocht bijvoorbeeld meedoen aan het Young Professionals Program. Dat is een programma waarin medewerkers van verschillende afdelingen bij elkaar komen om kennis op te doen en te delen. Daar heb ik enorm veel van geleerd. Kaoutar en Timur betrekken me nu ook veel bij nieuwe kansen of projecten. Dus ja, het was een heftige periode. Maar zoiets biedt ook nieuwe kansen. Mijn honger naar kennis wordt goed gestild. Dat maakt dit voor mij een heel leuke, uitdagende werkplek.”

Download ""