portaal voor online communicatie met uw patiënten
Nieuws overzicht
Deel op:

Medsen maakt apotheek toegankelijker via MijnGezondheid.net

De klant van nu wil graag altijd en overal digitale inzage in zijn medicatiedossier. Terecht, dat past in de huidige tijd.  Met PharmaPartners tekende Medsen Apotheken daarom deze maand een contract voor het digitaal patiëntenportaal MijnGezondheid.net en de MedGemak-app. Beide e-health services zijn geïntegreerd in het apotheekinformatiesysteem Pharmacom. “Wijzigingen in het dossier worden realtime gedeeld met cliënten, een service die we als apotheek graag willen bieden”, aldus directeur Jan Pieter Hallema van Medsen Apotheken. 

Informatie direct beschikbaar

Alle 48 apotheken Medsen Apotheken werken sinds zeven jaar met Pharmacom. Hét speerpunt van Medsen is een betere toegankelijkheid van de apotheek door zoveel mogelijk informatie direct en volledig op een gemakkelijke wijze voor de klant beschikbaar te stellen. “We zijn daarom blij dat we nu ook kunnen starten met MijnGezondheid.net en de app MedGemak”, aldus Hallema. “Vanaf juli 2020 is iedere apotheek en huisarts  verplicht om patiënten digitaal inzage te geven in hun medicatiedossier. De e-health services van PharmaPartners maken dit een stuk eenvoudiger.”

“Patiënten hebben daardoor altijd een realtime overzicht van hun medicatiegegevens. Wijzigingen worden automatisch direct gedeeld met patiënten. Dat geldt ook andersom. Als patiënten bijvoorbeeld adres- of telefoongegevens wijzigen, dan zien wij dat meteen.”
Jan Pieter Hallema
v.l.n.r. Jan Pieter Hallema, Directeur Medsen en Richard Arnoldussen, Managing Director Farmacie Groepen PharmaPartners

v.l.n.r. Jan Pieter Hallema, Directeur Medsen en Richard Arnoldussen, Managing Director Farmacie Groepen PharmaPartners

Realtime overzicht

Groot voordeel volgens Hallema, is dat MijnGezondheid.net en MedGemak volledig zijn geïntegreerd in Pharmacom én het huisartseninformatiesysteem Medicom. “Patiënten hebben daardoor altijd een realtime overzicht van hun medicatiegegevens. Wijzigingen worden automatisch direct gedeeld met patiënten. Dat geldt ook andersom. Als patiënten bijvoorbeeld adres- of telefoongegevens wijzigen, dan zien wij dat meteen.”

Herhaalmedicatie

Daarnaast kunnen patiënten via MijnGezondheid.net afspraken maken, berichten ontvangen van de apotheek en herhaalmedicatie bestellen. Een extra functie van de MedGemak-app is de inneemwekker. Patiënten kunnen een inneemschema instellen en krijgen een herinnering als ze een geneesmiddel moeten innemen. Hallema: “Komende maand gaan we de e-health services in fases in de apotheek implementeren. Wij zien dit als een belangrijke stap naar verdere automatisering om werkprocessen te verbeteren en tegelijkertijd tegemoet te komen aan de wensen van onze klanten.”

Download ""