Volg live webinars en klassikale cursussen
Nieuws overzicht
Deel op:

Onze interactieve Webinars zijn een blijvertje

PharmaPartners organiseert steeds vaker Webinars die onze gebruikers op een leuke, laagdrempelige manier helpen om het beste uit onze software te halen. Daarnaast bieden we sinds kort maandelijks Webinars over doorontwikkelingen en innovaties. Onze klanten en de medewerkers van Customer Support zijn enthousiast. In 2021 zetten we deze trend dan ook graag voort.

“Webinars zijn absoluut een blijvertje”, zegt Martijn Kaelen. De Consultant Customer Support van  Huisartsenzorg organiseerde afgelopen halfjaar met succes vier kosteloze Webinars over het gebruik van de Q-module en declareren vanuit Medicom. Kaelen: “Zorgverleners hebben niet altijd zin en tijd om dikke handleidingen tot in detail door te lezen. Via Webinars kunnen ze op een leukere en snellere manier informatie tot zich nemen. Fijn vanaf hun eigen werkplek of vanuit huis. Via de chatfunctie kunnen deelnemers ook direct feedback geven en vragen stellen. En na afloop kan iedereen de Webinars op het gemak nog eens terugkijken.

“Ik ga nu de Webinar terug kijken via het portaal. Ik vind het ontzettend goed dat jullie deze Webinars geven zodat we als klant kunnen zien met welke ontwikkelingen jullie bezig zijn! Dus ga er vooral mee door”
Deelnemer release-Webinar MGn en MedGemak

Meer Webinars in 2021

Dat er in 2021 meer Webinars volgen staat vast. In 2020 volgden een kleine tweeduizend gebruikers Webinars en online sessies van PharmaPartners. “90 procent van de ondervraagde deelnemers zegt in de evaluatie dat ze vaker een Webinar willen volgen”, vertelt Kaelen. Over de Webinar Q-module zei een gebruiker: “Prima Webinar. En fijn dat het in een half uur ook helemaal klaar was, het ging niet te snel.” Customer Service ontving van deelnemers ook het verzoek om Webinars te organiseren over de agenda en dossiervoering. Kaelen: “Huisartsen en assistenten kunnen komend jaar stemmen over de onderwerpen. Daarnaast pikt Customer Care de thema’s eruit waarover veel telefoontjes binnenkomen.”

 

“Als alternatief voor een fysieke bijeenkomst vond ik dit een handige manier voor de versie-update.”
Deelnemer Online versiebijeenkomst

Webinars horen bij goede service

Ook de Business Units Farmacie en eHealth gaan het aantal Webinars komend jaar uitbreiden. “Aan het begin van het jaar maken we een planning”, aldus Hilke Verschuren van Customer Support Farmacie. “We letten goed op welke onderwerpen in welke periode interessant zijn. Dit doen we door te kijken naar veel gestelde vragen die binnenkomen bij customer support.“ Los daarvan staan in januari al een meedenksessies gepland over de innovatie Track & Trace in Pharmacom.

De Business Unit eHealth begeleidt huisartsen en apothekers komend jaar online om het gebruik van MGn en de app MedGemak onder patiënten te stimuleren. “Webinars horen gewoon bij een goede service”, aldus Pim Faber, Consultant eHealth. “Bij interactieve sessies is het wel belangrijk om de groep niet te groot te maken, heb ik gemerkt. Met honderd deelnemers is het lastig chatten; dan is vijftig wel de max.” Een ander leerpunt is het tempo. “Dat is lastig te bepalen”, vindt Kaelen. “Idealiter splitsen we de interactieve groepen volgend jaar in beginnende en ervaren gebruikers. Graag horen we ook van gebruikers wat we kunnen aanpassen en of ze informatie missen. Feedback van klanten helpt ons om de Webinars voor 2021 en daarna nog beter te maken.”

We horen graag uw mening

Ziet u graag specifieke onderwerpen terugkomen op de Webinar agenda en/of heeft u onderwerpen gemist? Laat het ons dan vooral weten via marketing@pharmapartners.nl.

 

 

 

 

 

Download ""