
De Zandvoortse Apotheek is klaar voor de toekomst met nieuwe website dankzij PharmaNexus en PharmaPartners
De digitalisering binnen de zorgsector groeit snel, en apotheken spelen hierin een sleutelrol. De Zandvoortse Apotheek besloot om de samenwerking tussen PharmaPartners en PharmaNexus aan te grijpen om hun digitale aanwezigheid te professionaliseren en patiënten een optimale online ervaring te bieden. Een besluit waar zij geen moment spijt van hebben gehad.
De Zandvoortse Apotheek zocht een manier om hun online zichtbaarheid te verbeteren en tegelijkertijd hun digitale diensten, zoals MijnGezondheid.net en MedGemak, toegankelijker te maken voor patiënten. Ze wilden een gebruiksvriendelijke website in hun eigen huisstijl, met naadloze integratie van alle digitale tools. Door de samenwerking tussen PharmaNexus en PharmaPartners kon er invulling worden gegeven aan deze wens.
Digitale zichtbaarheid vergroten
Hans Mulder, Apotheker van de Zandvoortse Apotheek, vertelt enthousiast over hun nieuwe website: “Het is in de huidige tijd misschien niet voor te stellen, maar vroeger had de apotheek niet eens een website. Toen websites steeds belangrijker werden, hebben we een simpele website laten bouwen en dat heeft al die jaren voortgesudderd. Sinds vorig jaar proberen we onze digitale zichtbaarheid al te vergroten door de inzet van Facebook en Instagram, maar daarnaast wilden we ook meer gaan doen met de website.”
In het verleden had Mulder al eerder contact gehad met Michel van Koningsbrugge, een van de eigenaars van PharmaNexus. Toen Van Koningsbrugge aangaf dat zij bezig waren met websites, werd Mulder direct nieuwsgierig: ”Ik was erg benieuwd wat PharmaNexus kon bieden en toen ik de eerste voorbeelden zag, was ik meteen verkocht. De mogelijkheden om een website te kunnen koppelen met de software van PharmaPartners versterkte dit enthousiasme. Ik had het volste vertrouwen in Michel en zijn partner, en daarom hebben we besloten om de sprong te wagen. Tot op de dag van vandaag hebben we hier geen spijt van gehad.”
Krachten bundelen
De samenwerking tussen PharmaNexus en PharmaPartners vindt zijn oorsprong in eerdere losse projecten. Dit beviel wederzijds dusdanig goed dat de samenwerking is uitgebreid. Van Koningsbrugge en zijn partner Marcel Venema, zijn blij met de samenwerking met PharmaPartners: “We spreken dezelfde taal en door onze krachten te bundelen kunnen we onze gezamenlijke doelgroep nog beter van dienst zijn”, aldus Van Koningsbrugge. “Onze kracht ligt in het creëren van gebruiksvriendelijke websites die perfect aansluiten bij de behoeften van apotheken. Met de integratie van MijnGezondheid.net en MedGemak bieden we een complete oplossing voor zowel de apotheek als de patiënt”. Volgens Venema is dat precies de kracht van PharmaNexus: “De website vormt het fundament van ons modulaire platform. Met behulp van diverse bouwstenen kan de functionaliteit naar wens worden uitgebreid. Denk bijvoorbeeld aan een webshop of optimalisatie van vindbaarheid op Google. Hiermee kan de website blijven ontwikkelen en groeien, wat zorgt voor een toekomstbestendige oplossing.”
Implementatietraject
Mulder kijkt met een positief gevoel terug op het implementatietraject: “Tijdens het proces word je gedwongen om na te denken over hoe je de website voor je ziet en wat je ermee wilt bereiken. Alleen dit denkproces levert al de nodige winst op. Het gehele traject is soepel verlopen en alle gestelde deadlines zijn netjes behaald. We hebben duidelijke instructies gekregen van hoe alles werkt en konden toen al snel zelfstandig aan de slag. Bij eventuele vragen waren de lijntjes kort. Dit heb ik als zeer prettig ervaren.
Het websiteplatform van PharmaNexus is zo opgebouwd dat een website snel live kan staan. Na het instellen van een aantal standaardzaken als het logo, de huisstijlkleuren en teksten kan de apotheek zelf aan de slag. Venema benadrukt: “Een nieuwe website hoeft niet duur of moeilijk te zijn. Het product zelf is niet simpel, maar het intuïtieve beheer is dat wel.”
Toekomstbestendige oplossing
De nieuwe website van de Zandvoortse Apotheek geeft Mulder het gevoel dat zij klaar zijn voor de toekomst: “Door de samenwerking tussen PharmaNexus en PharmaPartners ben ik ervan overtuigd dat we op termijn nog meer gebruik kunnen maken van de koppeling tussen onze website, Pharmacom en MijnGezondheid.net. Dit is voor ons de hoofdreden geweest om over te stappen.”
De Zandvoortse Apotheek is de eerste individuele apotheek die via PharmaNexus is overgestapt op een nieuwe website. Mulder hoopt hiermee een voorbeeld te zijn voor andere apotheken. “Je laat hiermee aan patiënten zien dat je niet stilstaat en meegaat met vernieuwing”, aldus Mulder. “Ik verwacht dat het aantal eConsults alleen maar verder gaat toenemen. De mensen weten het steeds beter te vinden en daar draagt een duidelijke, gebruiksvriendelijke website aan bij. Het is een laagdrempelig en fijn communicatiemiddel.”
“Ik vind het een fijn gevoel dat mijn nieuwe websiteleverancier, PharmaNexus, samenwerkt met de leverancier van Pharmacom. Hoe dat er in de toekomst uit komt te zien, is natuurlijk nog niet volledig duidelijk, maar de intenties voorspellen veel goeds. Dit is de toekomst.”
De samenwerking tussen PharmaNexus en PharmaPartners biedt apotheken zoals de Zandvoortse Apotheek de mogelijkheid om hun digitale strategie naar een hoger niveau te tillen. Een investering die niet alleen bijdraagt aan het succes van de apotheek, maar ook aan een betere zorgbeleving voor patiënten.
Meer weten?
Neem contact op met PharmaNexus.