Nieuws overzicht
Deel op:

4 voorbeelden van opgepakte #Lekkerwerken-wensen in Medicom Versie 518

Drie keer extra klikken om de hartslag in te voeren of het beroep van de patiënt in te zien. Het zijn dit soort kleine dingetjes die nogal wat irritatie opwekken in de praktijk. Om huisartsen en praktijkmedewerkers snel van hun alledaagse ICT ergernissen te kunnen verlossen, zijn we bij PharmaPartners onder de titel #Lekkerwerken in 2020 met een apart team alledaagse irritaties gaan oppakken (die in korte tijd aan te passen zijn).

Met de feedback van gebruikers op wat volgens hen beter kan binnen de basisfunctionaliteiten van hun HIS, zijn we begin 2021 gestart om de eerste #lekkerwerken-wensen op te pakken. Ook in de laatste versie van Medicom, versie 518, zijn er weer de nodige verbetervoorstellen opgepakt. In dit artikel nemen we u, door middel van korte video’s, mee in de (kleine) verbeteringen in ons systeem.

1. Het dossier!

Extra handelingen verrichten om inzicht te krijgen in het beroep van een patiënt, een verwarrend BSN-icoon en een keer extra klikken om het BSN-nummer van een nieuwe patiënt te moeten noteren? In Medicom versie 518 is dit verleden tijd! Vanaf versie 518 word het beroep van de patiënt bovenin het patiëntdossier in de sticker met patiëntgegevens weergegeven, wordt het ontbreken van een behandelrelatie niet meer aangegeven met een rood kruis bij het BSN-nummer én ligt bij het opvragen van informatie over een nieuwe patiënt de focus op het BSN-veld waardoor je deze niet onnodig hoeft aan te klikken. Benieuwd hoe dit er nu uitziet?

Let op! Voor de beste videokwaliteit klikt u op play en vervolgens op (watch on)YouTube rechts onderin de video. 

https://www.youtube.com/watch?v=FFIecJ-67DU

2. Klantportaal: vanaf heden te benaderen via een Alleen-lezen account

Medicom-gebruikers konden tot op heden zonder inloggegevens niet vanuit Medicom terecht op het klantenportaal. Het simpelweg willen opzoeken van een handleiding of het inzien van een nieuwsartikel, werd hierdoor een tijdrovende klus. Met de gedane aanpassingen kunnen vanaf heden alle Medicom-gebruikers het klantportaal benaderen met een Alleen-lezen account, zonder inloggegevens voor het portaal. Let wel, met een Alleen-lezen account kunnen er geen meldingen worden ingediend.

https://youtu.be/T7WLZz6zBx4

3. Bloeddrukmeting

Bij het invullen van de bloeddrukmeting mistte voorheen de optie om polsritme en polsfrequentie in te voeren. Dit zorgde ervoor dat de zorgverlener deze metingen los in moest voeren. Ook was het niet mogelijk om aan te geven of de meting een thuismeting betrof. In Medicom 518 zijn alle drie deze wensen verwerkt in de bloeddrukmeting.

https://youtu.be/d8fAUwhoYFY

4. Postverwerking

Over de postverwerking zijn in de afgelopen maanden verschillende meldingen binnengekomen. Zo was tot op heden niet zichtbaar welke patiënt bij welke arts hoorde, kon post niet gekoppeld worden aan inactieve episoden (zonder dat deze eerst op actief werd gezet) en werd de datum van verwerking automatisch overgenomen als datum in het journaal. Vanaf heden is in één oogopslag duidelijk welke arts een patiënt heeft. Zo kan de post sneller toegekend worden aan de

https://youtu.be/Cr8WN56OYUE

Bent u benieuwd naar de overige opgepakte meldingen en de verdere status van #Lekkerwerken? Neem dan een kijkje op onze roadmap. U vindt deze op de startpagina van het klantportaal onder roadmap 2021.

Heeft u nog #Lekkerwerken-wensen?

De rest van dit jaar blijft een bevlogen ontwikkelteam bezig met het opleveren van een reeks kleine verbeteringen die zorgen voor een grote glimlach op het gezicht van de gebruikers. Wilt u ook uw bijdrage leveren aan #Lekkerwerken in Medicom? Dat kan heel gemakkelijk. U kunt uw melding indienen via het klantenportaal (mijn.pharmapartners.nl). Log in op het portaal, klik links op ”meldingen” en dien uw verzoek in.

Tip voor het indienen van uw melding!

Om zo goed mogelijk inzicht te krijgen in de verbeterpunten die we kunnen doorvoeren op basis van uw melding, vragen we u om in uw melding de huidige (niet wensbare) situatie te schetsen. Wat doet u nu? Waarom is dit niet prettig en vooral wat is voor u de gewenste oplossing of situatie.

 

Download ""