Hans Vermeiden na 42 jaar met pensioen “Ik heb het supergraag gedaan”
42 jaar lang werkte Account Manager Huisartsenzorg Hans Vermeiden (65) met veel plezier en vol inzet bij PharmaPartners. Bij Medicom-praktijken en zorggroepen in Noord- en Zuid-Holland was hij kind aan huis. Per januari 2021 gaat Hans met vervroegd pensioen. “Het is goed, ik vond het fantastisch om met al die fijne mensen te mogen werken!”
Hans Vermeiden neemt na 42 jaar afscheid van PharmaPartners
“Het is natuurlijk een gekke tijd om afscheid te nemen”, zegt Hans. “Liefst zou ik deze periode een rondje maken door Noord- en Zuid-Holland. Om persoonlijk afscheid te nemen van de huisartsen en assistenten waarbij ik al zo lang over de vloer kom. Maar dat is door corona helaas niet mogelijk.”
Met de voeten op de werkvloer
Als Account Manager had Hans Vermeiden in totaal zo’n zevenhonderd praktijken onder zijn hoede. “Bij veel praktijken was ik kind aan huis. Ik vond het altijd erg leuk om bij huisartsen en assistenten over de vloer te komen. Zeker als ik zag dat ze tevreden met ons systeem Medicom werkten. Ik hielp zorgverleners graag om het systeem en de aanverwante producten optimaal te gebruiken. Om dat goed te doen, helpt het enorm als je zelf met de voeten op de werkvloer staat, zodat je met eigen ogen ziet wat er in zo’n praktijk gebeurt. Dat de telefoon constant rinkelt, bijvoorbeeld, is best wel stressvol.”
“Het is natuurlijk een gekke tijd om afscheid te nemen. Liefst zou ik deze periode een rondje maken door Noord- en Zuid-Holland. Om persoonlijk afscheid te nemen van de huisartsen en assistenten waarbij ik al zo lang over de vloer kom. Maar dat is door corona helaas niet mogelijk.”
“Ik zag zonen en dochters praktijken overnemen”
Als twintigjarige jongen startte Hans in de rol van technicus bij PharmaPartners Farmacie. Hij volgde hiervoor opleidingen in Amerika en groeide door tot Project Manager, Regio Manager en Account Manager. “PharmaPartners is een echt familiebedrijf”, zegt hij. “Als collega’s helpen we elkaar om samen onze doelen te bereiken. Mijn belangrijkste doel? Tevreden klanten. Altijd. Dat betekent dat je afspraken moet nakomen. Als een klant mij ’s avonds appte met een probleem, dan stond ik de volgende dag op de stoep om te helpen.”
“Het mooie is dat ik veel klanten vanaf mijn beginperiode ken. Ik heb kinderen de praktijk van hun gepensioneerde vader of moeder zien overnemen. En natuurlijk zag ik de zorg enorm veranderen. De jonge generatie kiest voor een andere balans tussen werk en privé. Digitaal werken met ICT vinden ze vanzelfsprekend.”
Fijne mensen
“Zelf kan ik me nog goed herinneren dat we de eerste computers met drie man de trap opdroegen. Terugblikkend ben ik trots op wat we als bedrijf samen met onze klanten sindsdien hebben gedaan om de zorg te vernieuwen en verbeteren. Huisartsen en apothekers intensiveerden de samenwerking en werden meer één. Daar heeft ons ICT-systeem aan bijgedragen. Ook creëerden we een stabiele werkomgeving. Wat er ook gebeurt: alle patiëntgegevens staan veilig opgeborgen in onze datacentra. Er valt zeker nog veel te winnen, maar we zijn een heel eind gekomen.”
“Met vertrouwen draag ik het stokje over aan mijn opvolger: David van Praag. Een echte doorpakker die snapt hoe de huisartsenwereld in elkaar steekt. Zelf kijk ik terug op een mooie, boeiende carrière. Het was fantastisch om zoveel diverse praktijken en vooral al die fijne mensen te mogen ondersteunen. Ik heb het supergraag gedaan!”
''Het was fantastisch om zoveel diverse praktijken en vooral al die fijne mensen te mogen ondersteunen. Ik heb het supergraag gedaan!”