Nieuws overzicht
Deel op:

Het gezicht achter PharmaPartners: maak kennis met Frank, Paul en Sonja

PharmaPartners verbetert de zorg door te blijven innoveren en samen te werken met klanten. Gedreven medewerkers pakken veranderingen binnen de eerstelijnszorg met beide handen aan. Frank de Smit, Paul van Noorloos en Sonja Nederhoed houden zich op verschillende manieren bezig met nieuwe ontwikkelingen binnen de eerstelijnszorg. Maak kennis met ze en lees hoe hun ideeën de zorg van nu en van de toekomst verbeteren.

Frank de Smit: “Ik wil mensen kunnen helpen, dat ligt mij goed.”

Frank de Smit is nadat hij acht jaar thuis voor zijn kinderen heeft gezorgd, gestart bij PharmaPartners als Customer Support Specialist Huisartsenzorg. Nadat Frank besloot weer aan het werk te gaan, kwam hij in 2022 uiteindelijk bij PharmaPartners terecht. “Ik had eerder al werkervaring opgedaan als Customer Support medewerker en heb daarnaast affiniteit met ICT. Ik wil mensen kunnen helpen, vooral de telefonische hulpverlening spreekt mij aan, dat ligt mij goed.”

Medicom is een breed systeem en dat realiseert Frank zich maar al te goed. “Het leek me een hele leuke uitdaging om de software goed onder de knie te krijgen. Gedurende het opleidingstraject vroeg ik me soms wel eens af of alles wel ging landen. Maar op een gegeven moment vallen de kwartjes, heb je in grote lijn te pakken waar de klant naar vraagt en kun je diegene zo verder helpen. Ik ben heel nieuwsgierig, dus ook het uitzoeken van problemen vind ik leuk.” Frank helpt Medicom-gebruikers telefonisch of via het klantenportaal bij het oplossen van hun vraagstukken. Inmiddels is hij dan ook aardig gewend aan deze rol. “Ik leer nog elke dag en dat gaat me goed af.”

Voor nu focust Frank zich op het verder vergaren van kennis over Medicom. Waar hij in de toekomst mee aan de slag zou willen? “Ik zou het leuk vinden om meer te gaan doen met forecasting van het telefonieverkeer hier op de afdeling. Wanneer wordt er veel gebeld en hoe kunnen we daar intern op inspelen? Het is belangrijk om onze klanten snel en juist te helpen. Hoe we dat intern het beste kunnen regelen en zo bij kunnen dragen aan goede eerstelijns zorg vind ik erg interessant.”

“Het leek me een hele leuke uitdaging om de software goed onder de knie te krijgen. Gedurende het opleidingstraject vroeg ik me soms wel eens af of alles wel ging landen. Maar op een gegeven moment vallen de kwartjes, heb je in grote lijn te pakken waar de klant naar vraagt en kun je diegene zo verder helpen. Ik ben heel nieuwsgierig, dus ook het uitzoeken van problemen vind ik leuk.”

Paul van Noorloos: “Het allerbelangrijkste in mijn werk is plezier.”

“Het allerbelangrijkste in mijn werk is plezier; als dat weg valt, valt de rest ook weg.” Paul van Noorloos werkt als Commercieel medewerker binnendienst bij Farmacie Groepen. “Toen ik 59 was en op zoek moest naar een nieuwe baan, sloeg de angst wel even toe. Inmiddels werk ik alweer een jaar bij PharmaPartners. Omdat dit waarschijnlijk mijn laatste baan is, heb ik de keuze om hier te gaan werken weloverwogen gemaakt.”

Inmiddels heeft hij het hartstikke naar zijn zin bij PharmaPartners. Paul: “Ik help nu andere business units die wat hulp op de binnendienst kunnen gebruiken en ben betrokken bij verschillende projecten. Dit brengt variatie aan in mijn werk en dat vind ik erg leuk.” Daarnaast zet Paul zich in voor de ondernemingsraad. “Dit bleek een goede match voor mij te zijn. Ik heb nog nooit eerder in een OR gezeten, maar met mijn jarenlange werkervaring ben ik een goede aanvulling op de groep. De eerste maanden heb ik vooral gekeken wat de OR doet en welke dossiers er lopen. Dit jaar ga ik nog veel bij leren want dan vervang ik onze voorzitter tijdelijk. Hierdoor ga ik een heel andere kant van het bedrijf leren kennen.” Voor Paul is zijn rol in de OR erg belangrijk: “Uiteindelijk zijn we er voor alle medewerkers, dat moet voorop staan.”

Genoeg uitdagingen dus voor Paul. “Ik vind het belangrijk om anderen te helpen. Succes behalen zie ik vooral in werkzaamheden en projecten die slagen.” Een combinatie van leuk werk en leuke collega’s maken dat Paul het goed naar zijn zin heeft. “Als we samen als organisatie ook nog eens bij kunnen dragen aan betere en efficiëntere zorg, dan is mijn doel bereikt.”

 

“Ik help nu andere business units die wat hulp op de binnendienst kunnen gebruiken en ben betrokken bij verschillende projecten. Dit brengt variatie aan in mijn werk en dat vind ik erg leuk.”

Sonja Nederhoed: “Ik ben er trots op dat ik mijn steentje kan bijdragen aan de zorg in Nederland.”

Net voor de uitbraak van de coronapandemie in 2020 is Sonja Nederhoed gestart als Commercieel Medewerker Binnendienst voor de business unit eHealth. “Rustig inwerken zat er niet in, want kort na mijn start brak de coronachaos uit. Ineens moest alles online en digitaal, waardoor de eHealth-tak in korte tijd enorm is gegroeid. Het was een drukke periode waarin we met elkaar heel hard hebben gewerkt, maar ik vond het heel leuk om te mogen bijdragen aan de groei die we hebben ingezet. Nu de coronadrukte achter ons ligt, is er wat meer rust.”

Als Commercieel Medewerker Binnendienst is voor Sonja geen werkdag hetzelfde. “Elke ochtend is het afwachten wat de dag gaat brengen. Naast het beantwoorden van vragen van klanten, staan we ook in nauw contact met de verschillende accountmanagers en consultants om te ondersteunen bij projecten en het inplannen van trainingen. Daarnaast bestaan mijn werkzaamheden uit het opstellen en controleren van offertes, facturaties en debiteurenbeheer. Dit doe ik niet alleen, want samen met mijn drie directe collega’s zorgen we dat het werk altijd goed verdeeld is.”

Sonja voelt zich goed op haar plek binnen de business unit eHealth. “Ik ben er trots op dat ik mijn steentje kan bijdragen aan de zorg in Nederland. Dit doen we met elkaar. Er zijn korte lijntjes tussen de verschillende afdelingen en er heerst echt een teamgevoel. We hebben een enthousiaste groep (veelal jonge) medewerkers, zijn flexibel en ondersteunen elkaar waar nodig. Hierdoor heerst er een goede sfeer. Daarnaast is er veel vrijheid voor eigen ideeën. Als je iets wilt en het kenbaar maakt, kan en mag er heel veel.”

Vanwege de opkomst en concurrentie van online apotheken, ziet Sonja nog veel kansen voor de adoptie van eHealth-oplossingen in lokale apotheken. “De uitdaging ligt in de binding tussen apotheken en patiënten. Hierin proberen we te ondersteunen met ontwikkelingen op het gebied van videobellen en een nieuwe communicatiemodule. Aan ons als Binnendienst de leuke taak om deze ontwikkelingen kenbaar te maken bij onze klanten.”

“Ik ben er trots op dat ik mijn steentje kan bijdragen aan de zorg in Nederland. Dit doen we met elkaar.''
Download ""