Nieuws overzicht
Deel op:

Het gezicht achter PharmaPartners: Maak kennis met Sammy, Sharon en Sven

PharmaPartners verbetert de zorg door te blijven innoveren en samen te werken met klanten. Veranderingen binnen de eerstelijnszorg worden met beide handen aangepakt door gedreven medewerkers. Sammy de Kock, Sharon Koeyvoets-Bindels en Sven Beekhuis houden zich op verschillende manieren bezig met nieuwe ontwikkelingen binnen de eerstelijnszorg. Maak kennis met ze en lees hoe hun ideeën de zorg van nu en van de toekomst verbeteren.

Sammy de Kock: “De uitdagingen van onze klanten zijn ook onze uitdagingen.”

Sammy de Kock besloot vorig jaar dat het tijd was voor een nieuwe functie binnen PharmaPartners. De functie Consultant eHealth bleek haar op het lijf geschreven na haar carrière als Business Analist/Product owner eHealth. “In mei 2021 maakte ik de overstap. Ik koos ervoor om consultant te worden omdat ik meer klantcontact wilde”, vertelt Sammy. “Helaas gooide de coronapandemie roet in het eten. Veel klanten heb ik destijds alleen maar via een beeldscherm gesproken. Daar komt nu gelukkig verandering in.”

“Binnen mijn functie is procesoptimalisatie cruciaal”, vertelt Sammy.
“Ik geef implementatietrainingen voor MijnGezondheid.net en de app MedGemak. De recente wettelijke verplichting om patiënten inzicht te bieden in hun medische dossiers, maakt ons product nog relevanter. Sommige zorgverleners voelen zich wel gedwongen om deze stap te zetten. Ik streef er bij een training altijd naar om ze het vertrouwen te geven dat onze oplossingen hun werkzaamheden ondersteunen.”

Sammy is samen met haar collega’s al druk bezig met het verbeteren van MijnGezondheid.net. “Steeds meer mensen maken er gebruik van en daarom wil ik het laagdrempeliger maken en het gebruikersgemak voor zoveel mogelijk mensen vergroten. Denk aan het inspelen op laaggeletterdheid door ander woordgebruik en een voorleesfunctie, of een ander design voor mensen met een visuele beperking. Zorg is een recht voor iedereen en daarom is dit zo belangrijk.”

''Zorg is een recht voor iedereen en daarom is dit zo belangrijk.''
Sammy de Kock - Business Analist/Product Owner eHealth

Sharon Koeyvoets-Bindels: “De klanten zijn de belangrijkste schakel in het verbeteren van de zorg.”

Sharon Koeyvoets – Bindels werkt al zeven jaar bij PharmaPartners. De kennis die zij opdeed als UX Designer is zeer waardevol voor de softwareontwikkelingen die centraal staan in haar nieuwe functie. Sinds november 2020 heeft ze een nieuwe functie als Business Analist Product Owner Farmacie. De afgelopen tijd is ze erg druk geweest met de lancering van het Patiënt Dashboard voor apothekers. De veelzijdigheid van haar functie vindt ze het leukst, hoewel dit tegelijkertijd de grootste uitdaging is.

“Ik heb veel contact met klanten”, vertelt Sharon. “Een groot deel van mijn werkdag bestaat uit het praten met klanten en het oplossen van problemen voor de klanten. Ze staan echt in het middelpunt en geven mijn baan vorm. Door samen te werken, ontwikkelen we wat het beste aansluit bij de behoeften van de klant.”

Sharon: “Een belangrijke ontwikkeling is de veranderende rol van de apotheker. De apotheker focust zich tegenwoordig meer op het leveren van zorg, in plaats van alleen het verstrekken van medicatie. Een cruciaal onderdeel hiervan is de communicatie met de patiënt. We willen de patiënt meer betrekken bij het behandelplan. Door de apotheker te ondersteunen in het leveren van zorg willen we geautomatiseerd een bericht sturen naar de patient om te vragen hoe het met ze gaat na een ‘eerste uitgifte’. De komende tijd richten we ons op het vereenvoudigen van deze communicatie tussen apotheker en patiënt.”

''Een groot deel van mijn werkdag bestaat uit het praten met klanten en het oplossen van problemen voor de klanten. Ze staan echt in het middelpunt en geven mijn baan vorm.''
Sharon Koeyvoets-Bindels - Business Analist Product Owner Farmacie

Sven Beekhuis: “Ik ben altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze klanten te informeren.”

Sven Beekhuis werkt al ruim twee jaar bij PharmaPartners als Redacteur Huisartsenzorg en is inmiddels ook Redacteur eHealth. Dagelijks communiceert hij op verschillende manieren met klanten. Zo schrijft hij handleidingen, niewsberichten, beheert hij het klantenportaal en ondersteunt hij bij klantsessies. Zijn werkdagen zijn nooit hetzelfde en hij blijft op zoek naar nieuwe manieren om klanten te bereiken en te ondersteunen.

Sven: “Het afgelopen jaar moest iedereen online communiceren. Voor mij was dit niets nieuws omdat een groot deel al online werd uitgevoerd, maar ook bij ons heeft het veel veranderd. Onze bijeenkomsten om nieuwe tools in Medicom te introduceren en te verhelderen vonden eerst plaats op locatie, en nu online. We hebben zelfs een kleine studio op kantoor opgebouwd om onze uitleg visueel te versterken en video’s op te nemen.”

“Klanten waarderen het dat we blijven ontwikkelen”, vertelt Sven. “We communiceren via verschillende kanalen en zorgen ervoor dat ze altijd met feedback bij ons terecht kunnen. We dragen informatie over én nemen informatie op. Zo ondersteunen we de verschillende teams die de huisartsenzorg verbeteren.”

Volgens Sven zijn de online vragensessies een waardevolle toevoeging. “Het online bereik is veel groter en het blijft persoonlijk omdat de deelnemers van de sessies ruimte krijgen om vragen te stellen. Het is ook een stuk interactiever. We lopen samen met klanten door handleidingen heen en ontvangen live feedback. Zo blijven we constant innoveren.”

“We communiceren via verschillende kanalen en zorgen ervoor dat klanten altijd met feedback bij ons terecht kunnen.''
Sven Beekhuis - Redacteur Huisartsenzorg
Download ""