communicatie-blikken
Nieuws overzicht
Deel op:

Advitronics en PharmaPartners trots op koppeling HIS en telefonie-omgeving

Om de telefoonstroom in de huisartsenpraktijk makkelijker en sneller te laten verlopen, ontwikkelde PharmaPartners de Telefonie-integratie. Dit nieuwe product maakt een directe koppeling tussen de hosted telefonie-omgeving van Advitronics en huisartseninformatiesysteem Medicom mogelijk. “Wij zijn erg positief over deze oplossing”, aldus Martin Kemper, directeur Advitronics. “Er is veel vraag naar deze toepassing vanuit huisartsen en assistentes.”

Vanaf oktober kunnen Advitronics Telecom, specialist in telefonie-oplossingen voor de eerste lijn, en IT-leverancier PharmaPartners de directe koppeling realiseren. Kemper noemt de Telefonie-integratie ‘compleet, efficiënt en gebruiksvriendelijk’. “Via de koppeling integreert Medicom volledig met ons hosted telefonieplatform. Het voordeel hiervan is de real time beschikbaarheid van patiëntengegevens op het moment dat er naar de praktijk wordt gebeld.”

Kort samengevat omvat de Telefonie-integratie nummerherkenning. Gegevens van de inkomende beller verschijnen hierdoor direct op het scherm en er is meteen toegang tot de agenda of het dossier van de patiënt. Andersom kan er ook direct vanuit het patiëntendossier worden gebeld.

“Het uitgangspunt van deze vergaande samenwerking is om de hoge werkdruk in de huisartspraktijk te verkleinen"
Martin Kemper, directeur Advitronics

Werkdruk verkleinen

“Het uitgangspunt van deze vergaande samenwerking is om de hoge werkdruk in de huisartspraktijk te verkleinen”, licht Kemper toe. “Het aantal patiënt-contacten in de praktijk is in tien jaar tijd met 20 procent toegenomen. Patiënten vragen meer tijd en bellen twee keer zo vaak in de verwachting snel en goed geholpen te worden.”

“Op piekuren levert de rinkelende telefoon met oplopende wachttijden een hoop stress op,” weet ook Suzanne van Aarle, Managing Director Huisartsenzorg van PharmaPartners. “De assistentes moeten telkens de naam en geboortedatum van de patiënt vragen, en deze worden soms verkeerd verstaan. Dat betekent tijdverlies en risico op fouten. Bovendien worden de vragen als onpersoonlijk ervaren door de patiënt. Omdat wij huisartsen graag ontzorgen, zijn we samen met onze klanten en Advitronics gaan nadenken over een oplossing. Daar kwam de Telefonie-integratie uit. Een nieuw product waarop alle partijen trots mogen zijn.”

Kemper beaamt: “Wij zijn erg enthousiast over dit product, waarmee we echt een toegevoegde waarde bieden aan onze klanten. Uit onderzoek blijkt dat huisartsen op zoek zijn naar nieuwe toepassingen om de efficiëntie in de praktijkvoering te verhogen. Net zoals Advitronics denkt PharmaPartners in oplossingen vanuit de klant en de praktijksituatie. Dat heb ik als zeer prettig ervaren.”

"Omdat wij huisartsen graag ontzorgen, zijn we samen met onze klanten en Advitronics gaan nadenken over een oplossing. Daar kwam de Telefonie-integratie uit. Een nieuw product waarop alle partijen trots mogen zijn.”
Suzanne van Aarle, managing director PharmaPartners Huisartsenzorg

Over Advitronics

Advitronics biedt al meer dan 30 jaar zorgeloze bereikbaarheid aan zorgprofessionals in Nederland. Met onze telefonie-oplossing kunnen huisartsen, apotheken, fysiotherapeuten en andere zorgprofessionals met hun patiënten en cliënten én onderling optimaal communiceren. Slim samenwerken en goede bereikbaarheid gaan hand in hand. Wij bieden moderne communicatiemiddelen, die afgestemd zijn op de hectische werkzaamheden in de zorg. En we leveren rapportages en analyses om de bereikbaarheid van praktijken te monitoren en verbeteren.

Download ""